::bukit tinggi..here we come::

hai kawan-kawan...
Td letrik tada, so xdpt la aku mebghupdate blog..tetibe mud menghaupdate blog dtg secara tiba-tiba..kalau tak..aku lah antara manusia yang paling malas nak update blog..bile usha blog aina and wanie cam besh jer..jeles ok..xspecially wanie..blog yg sgt cantik itu(wanie..sila belanja kerana sy telah memuji anda)

actually entry kali ni xde ape yg menarik..juz untuk mengisi kekosongan hati..eceh..poyo je..mata tak ngantuk lagi,nak maen game asyik xlepas level 3..rasa cam nk bom je lappy ni sbb kalah..tp xboley!igt murah ke nak beli lappy?..pkai duit ok.even bkn duit aku..tapi aku amat syg lappy ni..uhuk2..ah byknye omelan aku..ok lah..back to the future.eh silap..back to the xstory..

Ok. hajat aku nak naek bukit tinggi..bukit tinggi pahang ok..jgn pk kuning..Bukit tinggi bentong akhirnya tercapai..yeehaa..thanx to actionkamin coz fullfill my wish..ehem..sayang kamu bangat.ok..kami pergi around kol1++pm..die letey tapi die pegi jugak sbb tanak saya merajuk..ni yang bertambah syg nie..eceh..otw nk nek bukit tinggi tu we all drive thru mekdi sbb actionkamin ckp makanan kat ats mahal..so we all juz tapau jela mekdi..jimat duit la kan..hehe

lebih kurang 45minit sampai la kami kat bukit tinggi tu..nak masuk kne bayar RM10 sorg..means rm20 utk kami berdua(dak2 tadika pon taw kirela!)..so sampai je kat tempat yang dituju n trs g parking shinobi..then nek lif g ke tempat ala2 umah perancis tu..fuh~~ nasib baek ari ni xramai org..so xde la malu sgt nak bergmbr kan..haha..tapi xbestnye fountain yg depan tu dorg x bukak..so xcantik klu amik gmbr..menci!

apa lagi..sesi fotografi bermulalah..well..aku ni memang kaki bergambar..suke benor lah nmpk kamera..cume kamera je tak suka nampak aku..kalau kamera tu boley ckp mesti die cakap cmni kan"tade muka len ke?"..tapi nasib baeklah actionkamin suka melayan aku posing..so kamera tu kat tgn die je..ak juz posing je ikot ske..haha..

kalau nak amik gmbr berdua lak..terpaksalah aku menonggeng sikit utk tangkap gmbr secara self timer..tertonggeng sana tertonggrng cni..terduduk sana terduduk cni nak cri angle yang cun..dan aku rasa ade je yang nampk..tapi x ade aku kesah?hoho

after da puas bergambar kat bangunan ala2 france tu kami bergerak ke botanical n taman ala2 jepun..ok fine! ak sgt suka pegi kat taman jepun tu..siyes..walaupun nak sampai c 2 kne mendaki jalan raya yang berbukit dan buntut perlu menonggek..tapi xkesah lah..taman jepun n botanical sgt hijau..penuh ngn pokok2..bunga2..sungai..memang besh n mendamaikan..kat cni xpayah cakap la sesi bergambar sakan..sampai abeh bateri dibuatnya..haha..yang paling tak ley blah bila aku nak self timer utk amik gmbr..tetiba ade la sepasang suami isteri dari korea kot..dorg tegur la kiteorg..yela duk tgk aku duk setting self timer..dorg mengofferkan diri nak amik gambr kami..dengan tersenyumnye..actionkamin pon bgla hp tu..ok kami bergambar pkai hp ok..bukan digital camera mahupun dslt..tsk..tsk..tak mampu nak beli dslr..
Lelaki korea tu pon amik la gmbr kami..die nak snap gmbr sekali bunyi..tet tet tet..bateri low...hahaha..malu ok!..kami da berposing sekali bateri habis..haha..tp xkesah la..adat la kan..tapi sayangnye xdapat nak try pkai baju jepun tu..RM20 setengah jam..kalu aku nak pakai pon xbesh sebab aku sorg..actionkamin sah2 la xnak pkai..so xkesahlah..

lepas dah penat round2 kat taman jepun tu..kami pon nak balek la...tp masa nak balek tu..actionkamin cakap nak nek genting..die xpenah lagi nek genting ngn kereta..so aku lah penunjuk jalan..so sah2 la sesatkan..tny aku lak tu..hahah..last2 sampai gak..actually nek genting bukan sebab nak men permainan kat genting pon..juz actionkamin nak nek skyway..so kami pon naeklah..then jalan2 kat genting..gila!sejuk nk mati kat atas..angin bertiup wat ak mgigil..masa aku g ngn kawan2 dlu tada pon mcm ni..tapi bertahan jela..so da puas lepak2 kat taman..kami pon nak balek la..masa nak balek tu..ade la sorg apek tu..masa tu kami nak nek escalator die lak nak turun..apek tu tanya.."mahu bilik ka?"aku ngna actionkamin da tercengang2..so kami ckp jela tak...like hello..apek! lu ingat kami suka maen jolok2,rogol ka.salah org la mau tanya..stupid!..aku tak tahu cm mane apek tu boley tanya sampai mcm tu sekali..myb sebab ramai kot org melayu..i mean kapel2 la..yang sewa bilik mcm tu..datz y apek tu slamber je tanya kite org..ok da tamau ckp pasal apek tu..

so kami pon turun la ke parking kete dengan menaiki skyway kembali..b4 balek tu sempat la aku beli strawberry kering..yeah suke...then kami pon bergerak la balek KL..tapi bukan balek umah sewa kwn aku lg..tp singgah umah makcik die then g makan then baru la balek umh...balek umah je..badan terus sakit2..nape la ek?kalau datink xsakit plak..haih..maknanye kena slalu detink la ni..wahahaa..

ok la sampai stakat ini je untul ngomelan kali ni...
sayonara



skyway

0 comments:



Post a Comment

Related Posts with Thumbnails