:: Sayang mereka::

Sape sini ada binatang perliharaan?
Orang tua-tua cakap, kalau sesiapa yang sukakan binatang bermaksud dia seorang penyayang..
Wah..aku sangat bangga kerana aku sukakan binatang..
Itu bermaksud aku seorang penyayang..kihkih.. perasan betol.
Haiwan peliharaan yang aku ada adalah daripada kisah-kisah tauladan kanak-kanak...
"Sang Kura-Kura dan Arnab"

Aku ada sepasang kura-kura kecil yang comel lagi gagah perkasa..
Walaupun mereka ini kecil tetapi makan sangat banyak..
Kadang-kadang rasa macam malas nk kasi makan dah..
nak suruh mereka berpuasa..haha

Tapi sayangnya sekang aku hanya mempunyai seekor saja kura..
Maka tidak boleh menggunakan perkataan kura-kura..
Kerana hanya tinggal seekor saja..
Nak dijadikan cerita yang sekor lagi tu mati akibat kerinduan pada aku..
Mendapat berita kura ku mati daripada kakakku..
Oh sungguh kesian..
Sampai terkangkang-kangkang mati..
Dah name haiwan ni jalan merangkak..
Mestilah terkangkangkan?apalah kau ni..
Ambik sedas..pang!!..
Ohoi....sakit...
Oke stop..
jangan mengarut lagi...

Kura-kura ni diberi nama budin dan bella oleh kawan-kawan aku..
Tetapi, dirumah mereka memanggilnya dengan nama ann dan apan..
Oh sungguh keji kakak serta adik-adikku..

Seterusnya binatang yang aku sayang adalah arnabs(plural oke)
Arnab yang kami bela adalah daripada spesis angora(berbulu lebat) dan spesis biasa2(arnab kampung..haha)..
Kalau tengok kat pet shop dekat Mid valley..
Harga seekor arban angora dalam lingkungan rm200++ seekor..

Actually kami hanya bela 2 ekor arnab angora..
Malangnya kedua-duanya adalah betina..
OH MAN..macam mana nak meneruskan ganerasi kalau dah dua-dua betina kan..
So pada suatu hari tu ayah aku lepas lah arnab-arnab angora ni bermain-main di sekitar kawasan rumah..
Entah macam mana, arnab kampung yang memang dah sangap dan tertarik dengan kecantikan angora telah merogol di depan mata ayah serta emak aku..
Oh rugi!! ak rasa sangat rugi kerana tidak dapat melihat adengan seks binatang..haha

Ketika adegan berlaku..ayah aku yang terperanjat terus menarik angora..
Tetapi malangnya..benih2 kecintaan arnab kampung telah memasuki ruang peranakan angora..
Akhirnya, setelah beberapa minggu ia disahkan mengandung..
Tapi alhamdullillah..sebab anak yang dilahirkan mengikut ganetik arnab angora..
Tidak mengikut ganetik bapa yang tak berapa nak comel tu..kihkih..


Ni arnab angora first2 skali kami org bela..Sekarang dah tua so xberapa comel

Ni anak hasil rogol..hahaha...

Ni pulak anak halal..angora+angora..Comel giler

Comel gile kot..macam tahu-tahu je orang nak amik gmbar dia..fotogenik oke..kihkih

Oh damn kiut..im in love wif this one...

Tak tahulah dia buat apa ni..hmmmm..

Mak dan anak...Tak sabar tunggu si putih tu berbulu macam mak die..

Ni la habitat dia..hasil rekaan bapak aku..haha..walaupun tak berapa nak cantik..yang penting hasil tangan ayah aku sendiri..dan sangat selesa untuk mereka..


7 comments:



~ ALIEN ~ said...

x blh blah...ayat 'anak hasil rogol' tu...adoi, adoi. ank arnab yg putih gebu tu comel giler...(^_^)

pasni...ramai la llaki gila seks trsesat g blog ko ni, anne. bkn ko x tau keywords 'seks' laku kat google...wakakaka


WORDZ-SPACE
(blog skema giler tahap gaban)

~ ALIEN ~ said...
This comment has been removed by the author.
cik panadol said...

rase mcm nk bela kura2 kecik tu...senang tak jaga agak2 ek?

.::shEm0oT::. said...

trah-haha..arnab je pon..kihkih
cik penadol:senang je..kena tukar air die sekali sehari..hehe..

Ahmad Tajuddin said...

memang kiut macam owner blog nih....kidding...

.::shEm0oT::. said...

owner dia xkuit pon..uhuk2..

si nelayan said...

sangat cute nih..:)

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails